باتری ZR6 توسعه یافته توسط Camelion، یک نسخه ویژه از باتری آلکالین معمولی LR6 است. سلول های LR6 از دی اکسید روی و منگنز به عنوان الکترودهای منفی و مثبت استفاده می کنند. الکترولیت به طور کلی هیدروکسید فلز قلیایی مانند محلول هیدروکسید پتاسیم است. نسخه ZR6 از یک ترکیب خاص ثبت شده به صورت فرموله شده برای ارائه انرژی طولانی تر و بالاتر از باتری های استاندارد LR6 استفاده می کند.
نام های بین المللی باتری (با کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) IEC-60086 استاندارد تعیین شده). طراحی باتری های بین المللی (با کمیسیون بین المللی کمیسیون برق (IEC) IEC-60086 استاندارد تعیین شده است.

باتری آلکالاین DIGI حدود 5 تا 10٪ قوی تر از باتری آلکالاین پلاس است.

اگر چه برخی از باتری های آلکالاین را می توان شارژ کرد اما شارژ باتری های غیر قابل شارژ، غیر اقتصادی است و می تواند یک خطر امنیتی جدی باشد. بهتر است که باتری های قابل شارژ کملیون استفاده کند.

بله، اغلب و حداقل دو برابر. برای دستگاه های تخلیه مداوم (مانند پخش کننده های موسیقی، دوربین های دیجیتال) از باتری های آلکالاین قلیایی-منگنز استفاده کنید. برای دستگاه های تخلیه متناوب (کنترل از راه دور، رادیو ترانزیستور، چراغ قوه ها) کربن روی ممکن است ترجیح داده شود.

CE یک گواهینامه استاندارد اروپایی است که برای نشان می دهد آیا محصولات بازرسی های امنیتی خاصی را گذرانده اند یا خیر. علامت CE در یک محصول نشان می دهد که قبل از ورود به اتحادیه اروپا، دستورالعمل های اتحادیه اروپا را در نظر گرفته شده است. چنین دستورالعمل ها عبارتند از:
مسئولیت محصولات معیوب و امنیت عمومی محصولات
تمام محصولات مربوط به Camelion دارای علامت CE است. سایر استانداردها و گواهینامه های مشابه در ایالات متحده و ROHS و WEEE را نیز دارا هستند.

باتری های استوانه ای (قلمی) دارای یک استناندارد ذخیره سازی (68-78 درجه فارنهایت / 20-25 درجه سانتیگراد در رطوبت 35-65٪) 3-5 سال (برای روی کربن) و 5-7 سال (آلکالاین یا قلیایی) هستند. باتری ها باید با توجه به مشخصات بسته بندی محصول ذخیره و مراقبت شوند.

برای زمان شارژ به اطلاعات گنجانده شده در بسته بندی مراجعه کنید. زمان شارژ برخی از مدل ها ممکن است ذکر نشده باشند. در این مورد لطفا با Camelion یا نزدیکترین توزیع کننده خود تماس بگیرید.

بیش از حد شارژ به این معنی است که باتری را به مدت طولانی شارژ کنید در حالی که باتری به طور کامل شارژ شده است. این کار باتری را گرم می کند و عمر چرخه آن را کاهش می دهد.

برخی از شارژرهای Camelion خودکار قطع نمی شوند. به عنوان مثال، شارژر BC-0688S یک شارژر اقتصادی استاندارد با 6 کانال است. در این شارژر هیچ سیستم قطع اتوماتیک طراحی نشده است. چراغ LED در هنگام شارژ روشن باقی خواهد ماند و به سبز تبدیل نخواهد شد. برای 1-4pcs باتری AA1600، حدود 12 ساعت طول خواهد کشید تا به طور کامل شارژ شود. با این حال، از آنجایی که این شارژر با جریان آهسته است، هیچ مشکلی از برای شارژ وجود نخواهد داشت و باتری شما آسیب نخواهد گذاشت.

دو نسخه از این شارژر وجود دارد. BC-0688S دارای یک زمان شارژ 9 ساعته و نسخه BC-088T دارای زمان شارژ 6 ساعته است. به همین دلیل است که زمان شارژ متفاوت است.

به طور کلی شما می توانید بلافاصله پس از شارژ از باتری گرم استفاده کنید. با این حال، بهتر است منتظر بمانید تا زمانی که خنک شود. اگر بسیار گرم است، ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند.

هنگامی که نور قرمز خاموش می شود، به این معنی است که شارژر شارژ را متوقف کرده است، در صورتی که باتری در داخل شارژر باقی بماند، به باتری یا شارژر آسیب نخواهد رساند. اما اگر نیروی شارژر (از سوکت دیوار یا کامپیوتر به عنوان مثال) حذف شود، میکرو پردازنده شارژر ممکن است دوباره راه اندازی مجدد شود. این ممکن است منجر به گرمای بیش از حد باتری و آسیب شود زیرا باتری در حال حاضر به طور کامل شارژ شده است.

یک راه ساده برای محاسبه زمان شارژ وجود دارد.
اول، برچسب شارژر را بررسی کنید تا جریان شارژ (خروجی) (120mA برای سلول های 2AA) را دریافت کنید. سپس فرمول زیر را انجام دهید:
زمان شارژ (ساعت) = ظرفیت باتری ضربدر ۱.۲ تقسیم بر مقدار خروجی
به عنوان مثال، برای شارژر BC-8201 و باتری قابل شارژ NHAA2300mAh:
زمان شارژ (ساعت) = ۲۳۰۰ میلی آمپر ضربدر  x ۱.۲ تقسیم بر  ۱۲۰ میلی آمپر = ۲۳(ساعت)

به طور مشابه،
AA2600 =  26 ساعت
AA2500 = 25 ساعت
AA2300 = 23 ساعت
AA2200 = 22 ساعت
AA2000 = 20 ساعت
AA1800 = 18 ساعته
AA1600 = 16 ساعته
و غیره

اگر چراغ به هیچ وجه روشن نشد ممکن است نشان دهد که باتری به درستی وارد نشده است یا شارژر یا باتری معیوب است.

ما کاملا توصیه می کنیم که از شارژهای کملیون برای شارژ باتری هایمان استفاده کنید.

یک چرخه، یک تخلیه کامل از یک باتری کاملا شارژ است. توجه داشته باشید که تعداد چرخه های شارژ بستگی به جریان شارژ و تخلیه دارد. اگر شما جریان شارژ و تخلیه را افزایش دهید، تعداد چرخه ها کاهش می یابد. 1000 چرخه در واقع بیش از 2 سال استفاده بدون توقف است.